maandag 5 juli 2010

Snik, snik!

Afgelopen zondag zijn we in De Rijp geweest.
Een van mijn favoriete brocante winkeltjes zit daar, en ze stoppen er mee (snik).
Dit was de laatste openzondag, en 1 augustus sluiten ze de deuren definitief.
Maar gelukkig staan ze daarna nog wel 2x per jaar op de brocantefair in het kerkje van Berkhout.
Mocht je er ook nog een kijkje willen nemen....
http://www.lachambrebrocante.nl/index.php
Ondanks dat ze er mee stopt, maakte ze er toch nog feestelijk dag van met een glaasje bubbels, slagroomsoesjes en lekkere toostjes.

En uiteraard vond ik ook nog wat leuke spulletjes.
Het minikastje, de spuitfles en spuitflesje en nog een paar nostalgische kaarten.

's avonds zijn we in de voortuin aan de slag gegaan, de planten die we vrijdag avond gekocht hebben moesten nog de grond in. Meteen even de buxeshaag van de buren gesnoeid (waarom doen die mensen dat zelf nou niet?!?!?!).
En aangezien de te groot geworden lavendelstruik eruit ging, kon ik eindelijk eens ongegeneerd alle in bloeistaande sprieten eruit knippen.
Voorlopig laat ik mijn bossie nog even buiten hangen zodat de beessies er uit kunnen kruipen (hou ik niet zo van in huis).

Fijne week! en lieve groetjes Sas

17 opmerkingen:

  1. Altijd balen als je favoriete winkel er mee stopt, al is het een schrale troost dat je er nog twee keer per jaar een bezoekje aan kunt brengen! Wat heb je trouwens leuke spulletjes gekocht...super!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey, die fles is leuk joh, mooi dat bosje lavendel, staat gezellig zo.

    groetjes Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is jammer dat ze ermee stoppen!!
    Maar je hebt nog wel wat leuke dingen gescoord!!!
    Geweldig die bos lavendel!!
    Ja en laat die beestjes er eerst maar even uit...die hoeven voor mij ook niet zo nodig binnen hoor...hihi.

    fijne avond...lieve groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O Sas wat gezellig...wat een mooie spuitfles !! en die kleine ook al zo leuk !!!........wat zal het heerlijk ruiken daar naar lavendel...fijne avond nog liefs Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Saskia.
    De lavendel...heerlijk.
    Je hebt toch nog even leuke spulletjes kunnen kopen.
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Saskia,

    Ziet er gezellig uit en balen dat je favo winkel ermee stopt. Gelukkig heb je nog wat leuke spullen kunnen kopen.

    Fijne dag,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb net even op hun site rondgekeken, en kan me heel goed indenken dat je dat heel erg vind. Wat jammer, maar je hebt wel nog even mooie spullen weten te scoren.
    Fijne dag nog. Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb ook een bos lavendel geplukt. Er zit nog ZOVEEL aan mijn planten dak wel ff door kan gaan haha. Ben dol op lavendel dus...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha Saskia,

    Jammer dat ''jou'' brocantewinkeltje gaat sluiten!

    Maar ik kom toch wel graag naar De Rijp.....heerlijk gebied....de fluisterboot in en genieten maar van al dat mooi's in de natuur, in en op het water.

    Leuk kastje.......echt zo'n hebbedingetje wat je telkens een andere uitstraling kan geven door wat je er in zet.

    Altijd leuk van die bossen lavendel!

    Fijne dag!
    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jammer dat je favoriete winkeltje sluit maar volgens mij hebben ze ook een winkeltje op de camping misschien kun je daar ook naar toe als je niet op de camping staat. Lief kastje heb je er trouwens gekocht. Zal wel lekker opknappen in je voortuin. Mooie bos lavendel van je struik geknipt staat leuk zo bij je spiegel. Groeten Emmy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het doet altijd pijn wanneer een favoriete winkel moet sluiten! Jammer ook want achter zo'n winkeltjes en de sluiting ervan ligt soms een aangrijpend verhaal van vallen en opstaan. Fijn dat ze toch nog een brocantefair zullen staan. Met vriendelijke groet, @nne
    P.S. heerlijke poezen heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Saskia,
    oooh wat een geweldige spulletjes heb je gekocht. Die spuitfles is echt zo mooi en dat minikastje.... geweldig! Wat een prachtige voortuin heb je trouwens en ook erg slim om er ieder jaar een foto van te maken om goed overzicht te houden. Het bosje lavendel zal vast heerlijk ruiken, ben er ook dol op.
    Fijne zomerse dag nog,groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Groesbeek, jaa dat ken ik wel. Ik woon een dorp verderop, Molenhoek. Ga je naar camping 'de Molen' en wanneer gaan jullie, want misschien ben je daar als de 4-daagse door Groesbeek heen loopt, dat is op de 3e dag (22-7) een geweldige ervaring om mee te maken.
    In Nijmegen zijn veel leuke brocante winkeltjes te vinden, loop de Hezelstraat maar eens in, dit is de oudste straat van Nederland. Helemaal onderaan zitten leuke woonwinkels, waaronder ook Brocante.
    Heel veel plezier in Groesbeek, dit een geweldige mooie omgeving!
    Lieve groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik zag je Groesbeek-vraag op een andere blog...hier nog een paar tips! In Valburg, niet ver van Nijmegen, zitten twee woonwinkels...De Potstal en vlakbij om het hoekje Nouveau Vivre! Kijk voor een impressie op mijn blog in de zijbalk of op hun sites! Prachtige winkels, echt heel erg de moeite waard hoor! Kijk trouwens ook even naar de openingstijden want die zijn beperkt en de Potstal gaat sowieso een paar weken dicht vanwege vakantie! Als je gaat, laat je me dan weten wat je er van vond?

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Sas,
    Ook toevallig dat we beide in de voortuin bezig zijn geweest,hihi.
    Je hebt een prachtig Blog meid en ik kom als het even iets koeler is zeker terug om alles rustig te bekijken.
    Ik ga je nog even een mailtje sturen als reactie op je vraag op mijn Blog,ok

    Liefs,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Sas, ben ik nog even.
    Ik zie geen emailadres bij je dus ik zet ze op mijn Blog neer onder jou reactie, het zijn 3 linken en ze zijn vlak in de buurt van Nijmegen. Moet maar kijken of je het iets vind.

    Groetjes,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jammer is dat als een favo winkel ermee stopt,je hebt nog wel schattige spulletjes gevonden,ik vind spuitflessen ook zo gaaf,je lavendel zo bij de spiegel staat super!en de witte bloemetjes erbij,erg mooi,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat!
Lieve groetjes, Sas