maandag 6 september 2010

Verjaardag,brocante markt en nieuwe aankopen.

Bedankt allemaal voor de felicitaties voor mijn dochters 19e verjaardag.
We hebben afgelopen woensdag een hele gezellige avond gehad.
Romy's vriend Jonathan(ons schoonkind) ging ter gelegenheid van haar verjaardag Afrikaans voor ons koken. Hij is kok in opleiding en van mij mag hij vaker komen koken. Het was echt heerlijk en het hele huis rook zo lekker naar knoflook.
___________________________________________________

Vorige week zondag waren mijn man en ik met z'n tweetjes naar de brocante markt in Heemstede. Daar stonden zo'n 60 brocante en antiek kramen. Helaas regende het die dag behoorlijk en alle leuke dingen die op de kraampjes lagen waren kwa prijs aangepast aan Heemstede denk ik, er was weinig betaalbaars te vinden.
Het enige wat ik daar gekocht heb is deze schaal/terrine van Petrus Regout. Ik heb er hortensia's in gedaan, die staan zo lekker fris bij het wit van de schaal.
Het tafelkleed, of eigenlijk zijn het er twee heb ik laatst besteld bij de H&M.
Het onderste kleed is van linnen en het bovenste van doorzichtig kant.
Zelf vind ik ze erg leuk, maar mijn gezinsleden denken daar helaas anders over (lekker jammer voor ze).
Gisterochtend waren we nog even bij de sfeermarkt in Oude Niedorp, dat ging nog net even voor de visite kwam.
Paula stond er ook weer met allemaal super leuke zelfgemaakt spullen.

Deze keer heb ik me nog in weten te houden, maar binnenkort ga ik toch echt op zoek naar een stel mooie pompoenen.
Lekkere felle kleurtjes, het was maar goed dat onze jongste dochter niet mee was anders had het me zeker geld gekost.
En nog zo'n kraampje met allemaal snoeperige spulletjes.
Uiteraard heb ik ook nog wat gekocht op de markt; een Maria beeldje (ja sorry alweer één) maar deze is voor in onze slaapkamer, een Fins hartje met een belletje er onder, twee oude draadklossen en nog een schattig blikje. Ik bedenk me nu pas dat ik er geen foto van gemaakt heb maar dat komt dan nog wel een keer.
Fijne week, en groetjes Sas





8 opmerkingen:

  1. Wat een leuke inkopen heb je weer gedaan, en nu maar hopen dat het aan blijft met deze topkok dan kun je nog lang van het lekkere eten genieten.
    Groet Emmy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dat er gezellig uit die markt en wat een prachtige kraam met die pompoenen. Ik wacht daarmee ook nog even.
    Ben benieuwd naar de foto's van je nieuwe aanwinsten en over aanwinsten gesproken, die schoonzoon is zeker een aanwinst, nooit weg zo'n goeie kok in de familie hihi.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie markt maar ja daar moet je niet zijn om wat te scoren hiihh wel een mooie schaal hoor!!
    en de foto van je dochter wat een pracht meid zeg!!
    nog even gefeliciteerd!!
    en Afrikaans dat lijkt me ook wel wat!!
    Fijne avond
    Yolanda
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou je hebt heerlijk genoten leuk hoor!!...ben benieuwd naar de foto.........fijne avond liefs Ria.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Sas, hoe is het met je?
    Lukt het met bloggen ben je niet druk, met je werk.
    Wat een pracht schaal zeg, en je hebt er weer schitterende foto's op staan.

    Fijne week hoor, lieve groet stina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. jammer dat het zo regende!!
    Maar wat een prachtige schaal heb je gekocht....die hortensia's erin...super!!!
    En dan je kleed....ik vind het mooi hoor!!
    Datzelfde had ik hier met het kleed op de buitentafel....mijn jongste zei mam...je veranda is echt prachtig...maar dat kleed...dat kan echt niet hoor!!!
    En eigenwijs als mam is...ligt het er nog steeds!!!

    fijne dag...liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke fotos van de markt. Als ik die leuke kraamjes zie dan wil ik er ook gewoon heen en als de zon schijnt maakt alles wel wat leuker he?

    Liefs en fijne dag,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er gezellig uit. En inderdaad met het zonnetjes erbij...wat wil je nog meer. gr.Nicole

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat!
Lieve groetjes, Sas