dinsdag 11 januari 2011

Oef, wat een weekend!!!


Zoals de kat hieronder voelde ik me zaterdagavond zo ongeveer.
Afgelopen vrijdag was mijn man eindelijk klaar op zolder met klussen in de nieuwe slaapkamer voor onze jongste dochter.
En ik kan je vertellen dat heeft heel wat geduld van mijn dochter gekost. Vanaf de zomervakantie was hij bijna elke zaterdag op zolder bezig en tussen door moest hij vaak ook nog bij anderen aan de gang dus het schoot niet echt op. 
Maar afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zover...
Eerst de dozen die onze oudste dochter niet meer mee kon nemen naar haar nieuwe huis naar beneden slepen...
Daarna schoonmaken...
Toen het bed op de juiste plaats zetten...
en toen....
OEPS!!! reken foutje...
Haar bureau kon net niet meer tussen het bed en haar kledingkast staan.
Nou ja dan toch maar haar oude bed naar zolder verhuizen...
Wacht laat ik die eerst even opmeten  ($&@!#?) past ook al niet.
Min of meer voor de grap zei ik tegen mijn man dat we dan maar naar het bekende Zweedse warenhuis moesten om een ander bed te halen...
en wat denk je loopt hij weg????
Nou ja zeg zo iets raars zei ik toch niet!!!
Maar na vijf minuten was hij er weer "we gaan" zegttie. Had hij de man van mijn vriendin gebeld (die heeft een grotere auto dan wij)  die wilde zijn vrije zaterdagmiddag wel opofferen om met ons mee te gaan.
Ik ben nog nooit zo snel Ikea door geweest...via de uitgang naar binnen... bij de eerste computerpaal gekeken welke stelling we moesten zijn...kar uit het rek getrokken...dozen opladen...naar de kassa... dozen in de auto laden...en zoef naar huis.
Tja en dan begint het eigenlijk pas...je maakt een doos open en wat zie je dan??? een heleboel plankies...en gelukkig een beschrijving (pfieuw).
Nou is het met dit soort pakketten zo dat je niet zelf moet gaan denken maar gewoon simpel weg de plaatjes moet volgen. Dus na zo'n anderhalf uur was het mijn man en mij gelukt om zonder ruzie een bed in elkaar te krijgen.
Inmiddels was het al half negen 's avonds en had ik het eigenlijk wel een beetje gehad voor die dag, maar ja ons hele bed stond nog vol met spullen. Dus na de koffie ben ik toch nog maar even verder gegaan met opruimen tot een uur of tien.
Toen moest mijn dochter naar bed, nou daar lag ze hoor met een smile van oor tot oor.
"Oh mam, ik  had vanmorgen nog niet kunnen bedenken dat ik vanavond al in mijn nieuwe kamer zou slapen en al helemaal niet dat ik ook nog een nieuw bed zou krijgen".
Een hele dikke zoen kreeg ik van haar. 

Helaas heb ik geen foto van hoe de zolderkamer was, maar deze foto's zijn van ergens halverwege.
Herken je dat gevoel?
Iemand helpen met verhuizen die nog niets uitgezocht of ingepakt heeft...
Zo was het bij ons zo ongeveer...eens maar nooit meer op deze manier.
De hele zondag heb ik besteed aan het uitzoeken en weggooien van spullen (onder het wakend oog van kind)
Als ik een beetje klaar ben met het gezellig maken van haar kamer maak ik foto's, dus die houden jullie nog tegoed.



25 opmerkingen:

  1. Aan het gezellige behang te zien zal het best goed komen met de kamer van jullie dochter...erg mooi...ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

    Gr. Susan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een verhaal, het wordt zo te zien wel erg leuk, mijn jongste dochter heeft volgens mij sinds kort (waterschade bij haar in het GVT.....) ook dit behang met precies hetzelfde bed! Het eindresultaat wordt leuk dat kan ik je vast beloven.

    Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat eindresultaat is vast prachtig Saskia, wat een mooi fleurig behang.
    Wij hebben een paar maanden geleden onze zoon verhuisd naar zijn nieuwe woning, dus ik herken het gevoel wel een beetje hihi.
    Ben benieuwd naar de foto's als alles klaar is.
    Groetjes, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gaaf behang en wat een verhaal; ben wel erg benieuwd naar het eindresultaat...

    Fijne avond,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hahaha wel wat herkenbaar.
    Maar het jullie hebben dan wel eer van je werkt gehad.
    Of niet dan?
    En... die muis is ondertussen wel hopelijk ergens anders gaan springen?

    Jantsje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. maar het is nu wel klaar.... dus lekker van genieten
    en dan nog als toetje een lekker dikke zoen.. wat wil je nog meer
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik herken het helemaal niet....zucht..
    maar het behang is super!!
    dat gaat vast helemaal goed komen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O Saskia, ik heb genoten van je verhaal sorry, maar zo verschrikkelijk herkenbaar allemaal, maar gelukkig het zit er op en gewoon ff geen klussen meer toch?

    Nog bedankt dat je even bij mij langskwam, ennuh als je op het labeltje katten klikt krijg je ze alledrie te zien.

    Lieve groet
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou Sas, al je werk is niet voor niks geweest en je dochter heeft maar mooi een nieuw bed gekregen.
    dat behang is echt mooi lief met een bloemetje

    Liefs Stina.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ben benieuwd naar het eind resultaat...mooi behang,......mooi verhaal !! liefs van mij....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. nou dat behangetje ziet er al heel erg mooi uit dus de rest moet vast practig worden. ik ben ook al weken bezig met verhuizne van allerlei kinderen. zeer vermoeiend maar al met al de moeite waardhoor
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha, wat een Ikea avontuur :)) Zie je al helemaal lopen.. Gelukkig is het goed gekomen. Met je gevoel ook?? Het kamertje ziet er nu al leuk uit met het PIP behang toch? Echt een meidending.. super!

    Groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jeetje Sas,

    Viel dat even tegen!Wat een werk,maar wel fijn dat het uiteindelijk gelukt is.

    Ik zie een heel leuk behangetje!Wat leuk dat je dochter zo blij was.Daar doe je het toch voor!!

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geen pakket zo moeilijk of ik zet het in elkaar, ben er gek op!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mijn excuus..maar dit was weer een heerlijk verhaal, ik heb zo gelachen, ik zie het al voor me.
    en ja het pakket halen is 1 maar dan moet alles er wel inzitten en ook een beschrijving. Het ziet er wel leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk behang!! Nou dat komt vast helemaal goed! Kan me voorstellen dat je gesloopt was.
    Liefs, San

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat behang ligt hier als dekbed bij puberdame, hoop dat jouw dochter ook zo geniet van haar mooie, nieuwe kamer, want wat een klus weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik moest wel af en toe grinniken om je verhaal zo herkenbaar....maar op het moment zelf...hihihi...het ziet er al goed uit, mooi behang, leuk bed...wat wil je nog meer oja die dikke kus van je dochter!!

    Groetjes Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel herkenbaar, als het eindresultaat dan maar mooi is.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jaja, Wat je allemaal wel niet moet doen hé om het een beetje passend en gezellig te maken. PFFFFFFF....Hopelijk is het klaar en kun je dit weekend even lekker bijkomen en genieten van d'r nieuwe kamer. Groetjes Emmy

    BeantwoordenVerwijderen
  21. hoi nou dan heb je het helemaal gehad niet dan
    maar als het dan helemaal klaar is is het dat wel waard geweest
    en kun je er van genieten
    we zullen vast nog wel fot's zien
    gr sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel herkenbaar Saskia! Hier worden dingen ook spontaan en soms onnadenkend gepland! Maar het komt toch meestal wel goed!

    Lieve groet en fijn weekend!

    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Whahahah... wat een gaaf plaatje zo van die kat en muis! en... inmiddels alweer een beetje bijgekomen...pffttt... ik raakte zelfs al bijna in de stress van je verhaal, hahaha!!!!
    Maar... het wordt super, dat ie je zo al!
    Fijne zondag!
    Lieve groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een karwei he, dat verhuizen. Ook ik had toen niets uitgezocht en zou het zo nooit meer doen. Wij hebben in de kerstvakantie het bekende bed voor onze zoon gehaald.
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Giggle...that's lovely! This little mouse is a fabulous jumper :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat!
Lieve groetjes, Sas