vrijdag 11 november 2011

Gezien bij...

Op de blog van Margarita zag ik iets leuks op een foto staan en via een link kwam ik weer bij de blog van Hilde uit.
Wat er op die foto stond....?
Het was een "strykebrett trekket fra Chic Antique".
Haha wat een leuk taaltje dat Noors. Een vertaler kwam ik op haar blog niet tegen maar ik begrijp hier toch wel uit dat het om een strijkplankovertrek van het merk Chic Antique gaat.
Gister kwam ik er na een paar minuutjes Googlen achter dat hij ook in Nederland te koop is bij
Haar en ook voor de prijs hoef je het niet te laten.
Maar ja die informatie kwam voor mij al te laat, toen was ik zelf al achter de naaimachine gekropen.
Helaas heb ik niet zo'n mooie oude houten strijkplank maar wel een overtrek die aan vervanging toe was.
Vind hem best wel leuk geworden zo.


De Toile de jouy stof bestelde ik bij een Duitse webwinkel, dat het een Duitse webwinkel was kwam ik pas achter toen ik op bestellen klikte en bij Paypal belande.
Maar ze leverde echt super snel, vandaag bestellen is overmorgen in huis.
Kijk daar hou ik nou van.
En ook weer bij Margarita kwam ik een link tegen naar de blog Les Cotrions waar ze in een tutorial liet zien hoe je mooie afbeeldingen in een kaars kon laten smelten.
Mijn eerste poging met kalkpapier mislukte hopeloos (zie een paar posten geleden) maar na diverse tips is het me dat toch gelukt.
Je kan hier zelf bestempelde servetjes voor gebruiken of je kan een afbeelding op een servetje printen maar ik heb gewoon mijn kant en klare Jeanne d'Arc Living servetjes gebruikt.
Gewoon een stukkie servet uitknippen en de rest werkt het zelfde als in haar tutorial omschreven staat.
Alleen moet je wel opletten dat het kaarsvet niet langs het bakpapier naar beneden loopt want dat levert lelijke brandplekken op je pols op, met servetten gaat het verwarmen namelijk een stuk sneller als met kalkpapier kwam ik achter.


Het eerst volgende waar ik nu aan verder ga zijn onze Queen Ann stoeltjes, zal mezelf even een flinke schop onder mijn achterste geven.
Wat je begint moet je tenslotte wel afmaken.

DFD32CA062C38115C0FCF2966D3F0507

20 opmerkingen:

  1. Wat leuk allebei......hoeveel kaarsen en overtrekken kan ik bij je bestellen........ik heb ook een webwinkel ...altijd handig...hihihi!!....liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, lig hier helemaal in een deuk om je stoeltjes.... wat een projekt!!! We hadden het er al uitgebreid overgehad ben nu dus benieuwd of je de hup kunt vinden!
    Je overtrek is helemaal geweldig zeg!!! Enne... ik heb dus wel zo'n houten strijkplank....... owww dat stofje is zóóó gaaf!!!!
    Je kaarsen zijn ook superleuk!
    Nou, succes met je stoeltjes!!!!!!!!!!!
    Liefs Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is er iets dat jij niet kunt?? Wat een gave strijkplankovertrek, zo'n mooi exemplaar heb ik nog nooit gezien..ga je er echt op strijken?? ZONDE!!!!!

    Groetjes, Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jemig Sas, ik word wel een beetje jaloers op wat jij allemaal niet kan en doet! Super die overtrek maar ook die kaarsen geweldig.

    Echt petje af, ik vind het heel knap maar vooral heel erg mooi.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die overtrek ♥♥ en ik HOU helemaal niet van strijken maar met zo eentje...doe ik het nog wel met *plezier* hihi. Ben dol op Toile de Jouy stof dus.....heb nog wat liggen geloof ik, uit de USA gekregen een hele tijd geleden....wie weet als ik tijd heb duh!!

    En je kaarsen zijn schatjes....zo lief

    Groetjes..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat ben je handig zeg. Prachtig geworden allemaal. De strijkbout overtrek die had ik gezien bij de leverancier en is super leuk.
    Jouwe doet echt niet onder hoor.
    Bedankt voor de leuke tips.
    Ben benieuwd wat voor creatieve uitspattingen je nu weer aangaat.
    warme groet,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig strijkplankovertrek is dat geworden. Zelfs met kantje erlangs!
    Veel te mooi om te gebruiken!

    Fijn weekend alvast!

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zal jij met plezier stijken !!
    Super mooi
    het stof is ook geweldig!!
    Alvast een fijn weekend
    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is je overtrek mooi geworden zeg! Wat een leuk stofje!
    Die kaarsen wil ik ook nog proberen, nu ik ze hier weer zie vind ik ze toch ook erg mooi en ik heb de servetten liggen, maar eerst andere dingen afmaken ;))
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw prachtig is je strijkplank overtrek,mooie stof en je kaarsen zijn supermooi

    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi zeg dat overtrek. En die kaarsen met servetten, hoe doe je dat? Ik heb al op verschillende blogs gekeken maar daar plakken ze tissue op een A4. Doe jij dat ook zo?

    Groetjes,

    Lizet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Meid wat is dit mooi !!!Ik kijk mijn ogen hier vaak uit...Je hebt het echt in de vingers hoor !!!!En je overtrekje voor je strijkplank......zo mag de strijkpolank wel midden in de kamer staan toch ??
    Lieve groet...Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Kei leuk die strijkplankovertrek......zo krijg je toch bijna zin om te strijken! haha!
    Fijn weekend en groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo wordt zelfs strijken leuk! Wat een mooie zeg....en je kaarsen zijn ook geweldig geworden......
    Bijna zonde om aan te steken.-)
    Fijn weekend
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wauwwww wat een prachtige strijkplankovertrek heb je gemaakt Saskia! Zonde om er wat op te leggen...haha, tja, zal toch wel eens moeten he. In iedergeval is het een pracht strijkplank geworden!
    fijn weekend
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Die stoeltjes houden je wel bezig he...haha..."komt wel goed schatje" dacht ik toen ik het las
    Wat mooi die strijkplank overtrek haast te mooi om op te strijken, wat hebben ze mooie stofjes in Duitsland zeg!
    Je kaarsen zijn ook super gelukt mooi op die kandelaars!
    Fijne week,
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat mooi allemaal Saskia,super tips!!!groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. dat wordt stijken met veel plezier saskia!!!!
    ben er helemaal weg van!!!!


    lieve gr. marja

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Sas,
    Waar kan ik de srijkplank-hoes bestellen...heb n.l. een van hout, dus staat super...kun jij mij helpen

    groeten INGE

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hai Inge, ik hoop dat je dit nog leest.
    Deze strijkplankhoes heb ik zelf gemaakt.
    Dat is vrij eenvoudig, je neemt de oude hoes over op nieuwe stof met 2cm extra. Stik in de korte kant een naadje en aan de lange kant een tunneltje. Door het tunneltje rijg je een stuk koort of touw. Op de plank leg je een stuk wattine en knipt dit op de maat van de plank af. Leg de stof op de plank en trek het touw aan, deze knoop je aan de korte kant vast.
    Het kantje speld je rond de plank vast. Nu kan je er voor kiezen om deze met de naaimachine vast te naaien of met de hand. Ik heb het zelf met de hand gedaan.
    Mocht je dit allemaal te veel werk vinden dan is een soort gelijke hoes te bestellen bij Keetje knus.
    http://www.keetjeknus.nl/a-20199030/chique-antique/mooie-strijkhoes-met-tekst-en-kanten-rand.
    Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat!
Lieve groetjes, Sas