donderdag 29 november 2012

Nog vier weken tot kerstmis

Aanstaande zondag beginnen de adventsweken, het eerste kaarsje mogen we dan aansteken.


















De Advent is de tijd van voorbereidingen op het kerstfeest; de tijd waarin de komst en wederkomst van Jezus Christus wordt verwacht. Omdat het Latijnse woord voor 'komst' of 'het komen' 'adventus' is, worden de vier weken vóór Kerstmis 'Advent'genoemd. (bron)






















Samen met het branden van het eerste kaarsje beginnen bij mij de kerst kriebels te komen.
Ik begin dan met het maken van kerstkaarten, cadeautje voor familie en vrienden en leuke kerstfröbels voor in ons huis.
Dit adventsbakje maakte ik deze week, het bakje komt van de Action, de kaarsjes waren in de aanbieding bij het Kruitvat en de houten sterren en het mos komen van Intratuin.
Makkelijk te maken en snel klaar.
Deze kandelaars kocht ik laatst via MP bij Geke, gister heb ik ze over geschilderd met de krijtverf van Annie Sloan zodat ze een mooie matte poederachtige uitstraling krijgen, de lijst van de spiegel daar achter staat ook in de zelfde verf.

Omdat ik de verfkwast toch al in mijn handen had schilderde ik de lijst van de december-adventskalender die ik vorig jaar maakte ook meteen maar even mee.
De leuke nostalgische kerstafbeeldingen komen van de blog van Sonja, in deze post van vorig jaar kan je lezen hoe ik deze kalender heb gemaakt. 
Op 24 december hangen we het laatste labeltje op, alle haakjes zijn dan gevuld ... Kerstmis mag dan beginnen!



21 opmerkingen:

  1. Hallo Saskia,

    Ja,de tijd gaat snel,en de donkere dagen voor kerst zijn bijna begonnen.Wat mooi dat we het kunnen verlichten met zulke mooie kaarsjes en spulletjes.

    Het ziet er geweldiggg uit~~!
    Veel plezier bij het klaarmaken van alle dingen,

    lieve groetjes


    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh leuk! Nu heb ik de link ook hoor, ja...beetje traag....maar heb de link, facebook-blog ;)
    Vind je advent erg leuk en origineel en die prent blijft gewoonweg geweldig.
    En dan je mooie kalender, super!
    Die is echt prachtig.

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk gedaan Sas.....gezellige tijd weer he???...liefs van mij...xxx....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We gaan weer een heerlijke tijd te gemoed. Mooi gedaan de adventtijd!
    Liefs, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi en leuk gemaakt! Vooral je adventskalender zo! Geniet van je kriebels ;-)

    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gek idee dat we al snel weer met de kerstversiering bezig zullen zijn.
    Wel een gezellige tijd hoor!!
    Ik heb ook ergens nog een advent kalender...nou ja..of iets wat daar voor door moet gaan.
    Ben ook al druk achter de naaimachine voor kerst...je moet maar even op mijn blog kijken.

    fijne avond...lieve groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Sas, wat een mooi adventsstuk heb je gemaakt, leuk in dat bakje :)
    De kalender die je maakte van de plaatjes vind ik ook nog altijd erg mooi, die staat op deze manier ook nog op mijn eigen to-do lijstje ;))
    Heerlijk hè, dat we weer kunnen aftellen naar kerst.
    Fijne avond, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beautiful Advent candlestick and the Advent calendar is so nice.

    Hugs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk idee de advent kalender .

    Groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi dat bakje met kaarsen Saskia, ziet er gezellig uit tussen je andere mooie spullen!
    De kandelaars en lijst zijn prachtig zo geschilderd!
    Genieten elk jaar die mooie adventskalender waar Sonja veel mensen mee inspireerde.
    Fijne avond
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hee Sas, dat heb je leuk gemaakt! En die Adventskalender is ook gaaf, bedankt voor de tip wat betreft de afbeeldingen bij Sonja!
    Lieve groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Sas, mooie foto's!!!!
    Ik wil je ook nog even bedanken voor je reactie op mijn post over de katten, maar ook even een toelichting hierop. De katten waren van mijn zusje... Was ik vergeten er bij te zetten en zag later dat het zo wel heel raar moest overkomen. Heb het gauw nog even veranderd.
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heerlijk sfeertje....

    geniet van deze tijd..

    groetjes Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk zeg dat bakje met die kaarsjes. Je advent kalender vind ik ook erg gaaf!Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je de adventskalender op een mooie manier gebruikt. Echt prachtig.
    Jouw bakje met de kaarsen vind ik ook erg leuk.
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooi dat bakje met de 4 adventskaarsen...en je adventskalender "helemaal" geweldig!!!
    Gaat het dit jaar niet meer worden, maar die zou ik heel graag volgend jaar ook wel 'echt' zo willen hebben!!
    Ja de weken voor Kerstmis, zijn toch altijd speciaal, en verwachtingsvol!

    Geniet van je weekend hoor!
    Lieve groetjes van Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat mooi weer Saskia,gezellige post..........groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een heerlijk sfeertje...ik vind je adventskalender prachtig (evenals je adventsbakje)

    Fijn weekend

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Sas,
    Wat mooi is dat geworden zo, dat adventbakje, met die kaarsen en die sterren... Wat sfeervol.
    En ik heb je adventkalender eens goed bekeken, ook je post van vorig jaar, wat ontzettend leuk is dat...
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtig hoeje is dat geworden bij je advents kaarsen. Mooi hoor! En ik weet het nog goed dat je die advents kalender maakte vorig jaar, ik vind hem geweldig! Met dank aan Sonja natuurlijk.
    Fijne week! Groetjes Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ha Sas,
    Even zitten genieten op je blog!
    een snelle groet van mij.
    liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat!
Lieve groetjes, Sas